حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان در آیین تجلیل از کارگران شرکت تن ماهی بندرعباس

به گزارش روابط عمومی شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس، احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان در آیین تجلیل از کارگران نمونه شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس «کارخانه تن بندرعباس» ضمن قدردانی از مهندس میرزاوندی سرپرست و عضو هیئت مدیره اظهار کرد: وی مدیر خوش فکری است که به فکر نیروهای مجموعه خودش هست و این مراسم تجلیل از کارگران بیانگر آن است که مهندس میرزاوندی برای تولید و جایگاه واقعی شرکت فرآورده‌های شیلاتی بندرعباس دغدغه دارد.
 
 
 
وی با تاکید بر اینکه هیچ برندی شبیه تن بندرعباس نیست ، افزود: من خودم بندرعباسی هستم و از بچگی به یاد دارم شرکت تن ماهی که در شیلات بندرعباس مستقر بود همیشه می درخشید و باعث افتخار بود، کیفیت این تن به حدی خوب و بی نظیر بوده که به عنوان سوغات بندرعباس به کشورهای دیگر می بردند و درحال حاضر نیز این چنین است.
 
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان همچنین ادامه داد: مطمئنم تن ماهی بندرعباس الان هم بهترین برند است، خودم به شخصه موقع خرید، ابتدا تن ماهی بندرعباس می‌خرم درصورتیکه موجود نباشد سایر برندها خریداری می‌کنم. چون واقعا کیفیت تن ماهی بندرعباس بی نظیر بوده و آن هم ماحصل تلاش کارگرانی است که در این خط تولید زحمت می‌کشند.
 
کامرانی با تاکید بر اینکه برند بندرعباس خیلی خوب است و تن ماهی بندرعباس نیز در کشور، اول است، تصریح کرد: هیچ برندی مثل برند بندرعباس نخواهد بود ، از قدیم الایام بوده و خواهد بود.
 
وی، استان هرمزگان یک استان دریایی و ساحلی است و در استان هرمزگان اقتصاد دریا محور برای ما خیلی مهم و حائز اهمیت است، لذا به زنجیره تولیدی که از دریا به اشکال مختلف هست باید توجه کنیم، بخشی از آن، امنیت غذایی است که در تولید محصولات دریایی محقق می‌شود، چون تخصص خودم در رشته شیلات است و خودم را در کنار شما شیلاتی می‌دانم و تا حدودی با فرآورده های شیلاتی و حوزه های آن آشنا هستیم، بنابراین در این اقتصاد دریا محور باید تلاش کنیم.
 
وی، استان هرمزگان را استانی بی نظیر خواند و گفت: استان هرمزگان به لحاظ وسعت از ۷۵ کشور دنیا بزرگتر است، همچنین از نظر جمعیت از ۸۳ کشور دنیا بیشتر است، ظرفیت های متنوعی که در استان هرمزگان وجود دارد از صنعت گرفته تا کشاورزی و …، تمام صنایع کلیدی در استان هرمزگان فعالیت دارند، همچنین هرمزگان در بخش کشاورزی، تولیدات محصولات خارج از استانی بی نظیر است، در بحث گردشگری نیز ۱۴ جزیره در استان هرمزگان وجود دارد، همه این ظرفیت‌ها هنوز بالفعل نشده اند، چون در کشور ما سیستم ناقصی که درخصوص بودجه بندی وجود دارد این است که که بر اساس درآمد ها، بودجه بندی می کنیم و نه بر اساس ظرفیت‌های کشور؛ مقام معظم رهبری تاکید دارند که ظرفیت های موجود در کشور از حالت بالقوه به بالفعل درآیند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و‌ اجتماعی استاندار هرمزگان گفت: استان هرمزگان در بحث دریایی، جای کار بسیار است، به عنوان مثال تولید محصولات دریایی باید متنوع باشد و سیاست‌های کشورهایی نظیر نروژ و ژاپن در زمینه تولید محصولات دریایی را می‌توان بومی سازی کرد.
 
کامرانی با بیان اینکه استان هرمزگان برای کشور استانی حیاتی است اذعان داشت: باید این جایگاه را ابتدا خودمان درک کنیم ، مطمئن باشید هرمزگان سال آینده با هرمزگان امسال متفاوت خواهد بود.
 
وی با تاکید بر اینکه در حوزه اقتصاد دریا باید بیش از این کار شود ، تصریح کرد: نیروهای مسلح با اهتمام به منویات مقام معظم رهبری در حوزه دریا، رسالت خود را به خوبی انجام داده اند لذا فرماندهان حوزه اقتصادی نیز باید بیشتر از اینها کار کنند. با فعال کردن ظرفیت‌های دریایی استان؛ هرمزگان می تواند درآمد چهار استان مثل خودش را فراهم کند. اینها شعار نیست بلکه تیم هایی است که در حوزه‌های اقتصادی گماشته شده اند.
 
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: در خط تولید، ماهی هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند از مایع و ژلاتین و … هنگام تمیز کردن ماهی استخراج می‌شود در خیلی کارهای دیگر می‌توان استفاده کرد که مربوط به مباحث تکنولوژی و فناوری است. لذا باید سعی شود از اینها استفاده گردد.
 
کامرانی خطاب به کارگران گفت: همه شما که برای حفظ عزت و سربلندی کشور و ملت خودتان در خط تولید زحمت می‌کشید نمونه هستید، همه شما از وجدان کاری برخوردارید، لذت نباید فرصت را از دست دهید.
 
مهندس علیرضا میرزاوندی عضو هئیت مدیره و سرپرست شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس «کارخانه تن بندرعباس» با اشاره به تاریخچه فعالیت این شرکت در مراسم تجلیل از کارگران نمونه اظهار کرد: شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس بعنوان اولین تولید کننده کنسرو تون ماهی در ایران از سال ۱۳۱۵ فعالیت خود را در شهر بندرعباس آغاز نموده است که این فعالیت تا پایان سال ۱۳۸۲ ادامه داشت و به جهت گسترش فعالیت خود، در ابتدای سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را با ساخت کارخانه جدید در شهرک صنعتی شماره ۲ آغاز کرده است.
DSC0743
 
برند “کنسرو تن بندرعباس” پرچمدار تولید مواد غذائی کنسروی در ایران
 
وی در ادامه افزود: این شرکت همچنان بعنوان پرچمدار تولید کننده کنسرو تن ماهی در استان هرمزگان ، افتخار تامین مواد غذائی کنسروی در ایران و استان را دارد.
 
افزایش سه برابری تولید و فروش با کار شبانه روزی در کارخانه تن بندرعباس
 
 سرپرست شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس «کارخانه تن بندرعباس» که از ابتدای آذرماه سالجاری مسئولیت مدیریت مجموعه را به عهده گرفته اند به تشریح عملکرد این شرکت پرداخت و تصریح کرد: در سالجاری پس از تغییرات مدیریت، در مجموعه با حمایت های هلدینگ پدیده نیکان صبا و نیز مجموعه صندوق بازنشستگی کشور، سعی بر آن داشتیم که مجدداً مجموعه بندرعباس را به روزهای طلایی خود برگردانیم و با تلاش شبانه روزی پرسنل، مجموع تولید به میزان تقریباً ۳ برابر افزایش یافته که پس از بررسی بازار فروش در سراسر کشور و صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس، ۳ برابر فروش نسبت به ماه‌های گذشته تحقق یافت.
 
مهندس میرزاوندی در خصوص استفاده از بازار نیز گفت: خوشبختانه با افزایش تولید و نیز نگاه ویژه به کیفیت محصول، در حال حاضر محصولات تولیدی بندرعباس از خراسان رضوی تا تبریز و از چابهار تا خوزستان، بازار خود را فراهم نموده است و همچنین مطابق با بازارهای صادراتی در کشورهای عمان، قطر، بحرین و امارات متحده دارای نمایندگی فروش و صادرات مستمر می باشد.
 
وی با اشاره به منابع انسانی کارخانه تن بندرعباس اذعان داشت: طی ماه‌های گذشته، این شرکت با هدف کارآفرینی، حدود ۲۵ نفر نیروی انسانی بومی کارگری و متخصصان بومی را جذ ب نموده که در سال آتی نیز با توجه به افزایش تولید و همچنین گستردگی تنوع محصول، ۵۰ نفر دیگر نیز استخدام خواهند نمود که با در نظر گرفتن ۱۶۰ نفر پرسنل حال حاضر سهم بسزایی را در اشتغال‌زایی استان فراهم خواهد آورد.
 
سرپرست شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس «کارخانه تن بندرعباس» همچنین به تشریح ظرفیت و تنوع محصول پرداخت و افزود: شرکت یادشده علاوه بر تنوع محصولات گذشته خود، با ایجاد واحد تحقیق و توسعه، بر گرفته از متخصصین و تحصیل کردگان بومی استان می باشد که بدون کوچک‌ترین مواد افزودنی و نگهدارنده، در حال حاضر محصولات تن ساده ۱۸۰ گرمی، تن فلفلی، تن شویدی، تن زیتونی، زرتن و درشیل را در سبد تولید خود گنجانده است که این میزان محصول، در سال آتی نیز با بررسی پتانسیل شرکت افزایش چشم گیری خواهد داشت.
 
مهندس میرزاوندی ادامه داد: همچنین با عنایت به خط تولید خورشت در سال آتی، مجدداً تولید کنسرو لوبیا، خورشت قیمه و قورمه نیز راه اندازی خواهد گردید و نیز با در نظر گرفتن سیستم عمل آوری در شرکت، عمل آوری و بسته بندی میگوی استان به صورت ۱۲ ماهه فعال گردیده است.
 
وی اضافه کرد: خط تولید یخ شرکت نیز گسترش یافته، این مجموعه آمادگی تولید روزانه ۱۰۰۰ قالب یخ را خواهد داشت که تنها کارخانه یخسازی تمام استیل در استان می باشد.
 
سرپرست شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس «کارخانه تن بندرعباس» در بخش دیگری از سخنان خود به بیان معضلات و مشکلات این شرکت پرداخت و تصریح کرد: با توجه به فضای رقابتی صنایع کنسرو سازی و نیز افزایش تولید شرکت، همواره سعی بر آن داشته که علی رغم سود حداقلی با توجه به نرخ مصوب دولتی، نسبت به مسئولیت اجتماعی خود متعهد باشد.
 
مهندس میرزاوندی در ادامه بیان داشت: با توجه به افزایش قیمت ماهی و مواد اولیه، نیازمند حمایت مسئولان جهت تهیه ماهی استان و اسکله های همجوار خواهد بود تا بتوان با استفاده از ظرفیت های موجود، از نام پر افتخار بندرعباس بیش از گذشته دفاع نمود. نامی که با گسترش فروش می تواند پرچمدار تولید با برند بندرعباس باشد.
DSC0742

عباداله قسمتی سرپرست اجرایی شرکت فرآورده‌های شیلاتی بندرعباس نیز در حاشیه آیین تجلیل از کارگران نمونه این شرکت در گفتگو با خبرنگار دریای اندیشه پیرامون اهمیت و ارزش کار و کارگر در اسلام با ذکر روایت و احادیثی از ائمه معصومین گفت: تلاش و کوشش انسان در جهت کسب رزق و روزی حلال و وجدان کاری امری واجب و ضروری و همانند جهاد در خط مقدم است.

قسمتی تاکید کرد: پایه و اساس ، توسعه و پیشرفت هرکشوری به نگاه ویژه آن جامعه به حفظ کرامت و ارزش نیروی کار و کارگری بستگی دارد.

سرپرست اجرایی شرکت فرآورده‌های شیلاتی بندرعباس بیان کرد: دستان افرادی که با کار و کوشش خویش برای خانواده امنیت ایجاد می کند، قابل احترام است.

لازم بذکراست در پایان این مراسم از ۳ کارگر نمونه شرکت فرآورده‌های شیلاتی بندرعباس «کارخانه تن بندرعباس» با اهداء نشان، هدایا و لوح تقدیر، تجلیل بعمل آمد.