بازدید مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور و معاون وزیر صمت

نعمت‌الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در حاشیه بازدید از شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس اظهار داشت با توجه به اینکه محصولات واحدهای صنعت غذایی به طور مستقیم سر سفره مردم قرار می‌گیرد برایمان زیبنده است که بتوانیم تولیدمان با کیفیت و سالم و همراه با رضایتمندی مردم باشد.

 

 وی با اشاره به سیاست‌های صندوق بازنشستگی کشوری افزود: یکی از سیاست‌ها این صندوق در بخش اقتصادی، توسعه زیرمجموعه تحت پوشش اعم از فولاد، پتروشیمی، صنایع غذایی، دارویی است و اولویت اول نخست صندوق، تولید، اشتغال و بهره‌وری می باشد.

 
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد: هدف صندوق از بازدید واحدهای صنعتی با توجه به سیاست دولت سیزدهم و تاکید ریاست جمهور در حوزه اشتغالزایی می باشد ، تا به اکنون سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شده است، اما در بخش توسعه ، کمتر این اتفاق رخ داده است که تسهیلاتی حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیارد تومان برای توسعه در نظر خواهیم گرفت و به بخش توسعه کمک می‌کنیم ایشان اضافه نمودند: در حال حاضر تناژ تولید مجموعه قریب به ۱۲ تن در روز افزایش یافته است که با توجه به زیر ساخت های موجود در حال برنامه ریزی می باشیم که ظرفیت را به ۵۰ تن روزانه برسانیم.
 
ترکی با بیان اینکه تولید و توسعه سود زنجیره ای مهم هستند تصریح کرد: تمام سود خالص مجموعه‌های فعال به حوزه بازنشستگی اختصاص می‌یابد که در و حدود دو میلیون نفر تحت پوشش این اختصاص قرار دارند.
 
وی اذعان داشت: طی جلسه ای که با استاندار هرمزگان، معاونین وی و همچنین مسوولان حوزه صنعت برگزار شد همه متفق القول هستند که در بحث توسعه، تسهیلات و اشتغال، به واحدهای فعال در مجموعه کمک کنند و انتظار ما نیز همین است.
 
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ما هم قول دادیم در کنار هم و با همکاری یکدیگر بتوانیم در سال ۱۴۰۲، هم واحد‌های تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری و هم واحد‌هایی که در آینده در بخش‌های مختلف به عنوان توسعه یا سرمایه‌گذاری هستند مشارکت کنیم.
 
ترکی ابراز داشت: استان هرمزگان و ظرفیت‌های بسیار بالایی برای مردمان خوب خود دارد لذا انتظار می رود ما از محل درآمد واحدها در بخش‌های مختلف بتوانیم برای حدود ۲۰ هزار بازنشسته در استان خدمات را به خوبی ارایه دهیم.
IMG-20230223-WA0005-1024x768 IMG-20230223-WA0006-1024x768 IMG-20230223-WA0007-1024x768 IMG-20230223-WA0008-1024x768 IMG-20230223-WA0009-1024x768 IMG-20230223-WA0010-1024x768
 
محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت در بازدید از کارخانه تن بندرعباس عنوان کرد: همکاری خوبی با مجموعه صندوق بازنشستگی و همکاران مان در این صندوق است و تن بندرعباس یکی از واحدهایی می‌باشد که طرح توسعه آن می‌تواند انجام گیرد، لذا موافقت شد هم مجوزات برای محصولات جدید دنبال کنند و هم مشکلات حوزه تسهیلات بانکی حل و فصل شود، همچنین رشد دوبرابری را به حداکثر ظرفیت تولید تبدیل کنند، بنظرم هشت برابر از ظرفیت سال قبل افزایش دهند که این کار عملی است.
 
وی بیان داشت: کنسرو شاید بتواند مکمل نیاز باشد و به عنوان یک محصول مکمل محسوب می‌شود که مورد توجه اقشار مختلف جامعه خصوصا طبقات کارگری و سایر طبقات و یک کالای سلامت محور است و درحال حاضر نیز رشد تولید در صنعت کنسرو بیانگر آن است که علیرغم کنترل قیمت ، اما رشد تولید حاصل شده است و هم شرکت‌ها با سود اندک و تیراژ بالا توانسته اند به حیات خود ادامه دهند و حتی توسعه یابند.
 
معاون صنایع عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه مردم از مزایای قیمت مناسب کنسرو رضایت دارند، اظهار امیدواری کرد: شرکت‌ها در ادامه به جای اینکه قصد افزایش قیمت‌ داشته باشند بیشتر به کاهش هزینه های سربار و افزایش تولید با نگاه به صادرات، کار را دنبال کنند و اگر قرار است سود بیشتری هم عاید کارخانجات شود، آن را از محل صادرات کسب کنند اما نیازهای داخلی را با قیمت قبل تأمین کنند.
 
ایشان با  تاکید بر رشد تولید در شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس عنوان داشته در سال آتی با توجه به روند صعودی مجموعه شاهد رونق بیش از پیش این واحد صنعتی خواهیم بود.
محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت  در حاشیه نشست با مدیرعامل شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس اظهار داشت: استان هرمزگان یکی از استان‌هایی است که در حوزه صادرات، توفیقات زیادی داشته و جدای از حجم صادرات انجام شده از این استان، بالغ بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار صادرات خود استان بوده که عدد قابل توجهی است و این روند باید تداوم داشته باشد.
 
وی افزود: اگرچه تعداد واحد‌های استان کمتر از یک هزار واحد صنعتی است اما ظرفیت واحدهای صنفی تولیدی در استان بالاست و قریب به ۷ هزار واحد است که با ساماندهی بهتر، تبدیل به واحد‌های صنعتی کنیم.
 
معاون صنایع عمومی وزارت صمت اذعان داشت: یکی از انتظارات وزیر صمت از استان‌ها به ویژه شهرک‌های صنعتی، این است که فرصت‌هایی را برای واحدهای صنفی تولیدی ایجاد کنند تا به شهرک صنعتی بپیوندند و از مزایای این شهرک‌ها استفاده کنند.
برادران بیان داشت: ظرفیت مناسبی
است که با توجه به وجود ظرفیت های بسیار خوب از حیث زمین و سایر امکانات در استان هرمزگان،   است توسعه شهرک‌های صنعتی می‌تواند در اولویت قرار گیرد.
 
وی با اشاره به روند رو به رشد تصریح کرد: برای نخستین بار شاهد بیشترین رشد تولید و اشتغال صنعتی و همچنین بیشترین رشد صادرات بودیم. امید است بتوانیم این روند را حفظ کنیم و به صورت سریع و مستمر این اقدامات دنبال شود چراکه رکورد اشتغال، تولید و صادرات شکسته شده و این روند استمرار می‌یابد.
 
معاون صنایع عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های مهم این است که در ماه‌های آینده باید با افزایش تولید هم نیاز داخلی تامین کنیم و هم در حوزه افزایش صادرات اقدامات جهشی داشته باشیم که فکر می‌کنم این ظرفیت در استان هرمزگان مهیا است تا این اقدامات انجام شود.
 
در طی این بازدید علیرضا میرزاوندی سرپرست فرآورده های شیلاتی بندرعباس ضمن ارائه اطلاعات تولید و برنامه های آتی شرکت عنوان داشتند:
مجموعه فرآورده های شیلاتی بندرعباس به عنوان اولین تولید کننده کارخانه تن ماهی در کشور طی ماههای اخیر با حمایت صندوق بازنشستگی کشوری مطابق با برنامه های مصوب اقدام به افزایش تولید و گسترش دامنه صادرات و فروش داخلی خود نموده است که علی رغم رشد ۲ برابری تولید اقدام به فروش در بازارهای استانهای مشهد و البرز نموده که با شروع فروش در این استان ها  بصورت مستمر در سراسر کشور محصولات خود را ارسال می نماید.
 
میرزاوندی همچنین اعلام نمود که با برنامه ریزی و تحقیق در بازارهای حاشیه خلیج فارس در حال حاضر محصولات این شرکت در کشورهای عمان، امارات، بحرین و قطر موجود می باشد که با توجه به مجوز صادرات روسیه در ماه های آتی برنامه های صادراتی  این کشور گستردگی بیشتری را خواهد داشت.
سرپرست مجموعه فرآورده های شیلاتی بندرعباس همچنین در راستای رسالت اجتماعی مجموعه های صندوق بازنشستگی عنوان داشت: در طی ماههای اخیر با توجه به گشترش تولید ۲۰ نفر نیروی انسانی به این مجموعه ملحق شده اند که در سال آینده نیز با عنایت به برنامه های عملیاتی و راه اندازی مجدد خطوط محصولات جدید ۵۰ نفر نیروی انسانی به مجموعه شیلاتی بندرعباس اضافه خواهند گردید.
 
ایشان با ذکر مشکلات صنعت اعلام داشتند: در حال حاضر شرکتهای تولیدی دارای مشکلاتی از جمله انتقال ارز بابت فروش صادراتی محصولات و نیز بحث خرید مواد اولیه می باشند که با توجه به قول مساعد معاونت محترم وزارت صمت و مدیر عامل محترم صندوق بازنشستگی کشوری در آنده امکان حل این معضلات فراهم خواهد گردید تا بتوان در برنامه های آتی شرایط آسوده تر به سمت توسعه و گام های رونق تولید  ملی قدم های موثری را برداشت.